Mazda MX-30 R-EV - Wankel je zpět

Mazda MX-30 R-EV - Wankel je zpět

Wankel opět ve hře

Rotační benzínový spalovací motor (Wankelův motor) je u Mazdy stálicí. Automobilka Mazda se mu ve vývoji věnovala daleko více, než kdokoliv jiný - už přes 50 let.

A ve 20. letech 21. století pro něj našla zajímavou reinkarnaci - představujeme Mazdu MX-30 R-EV - náš netradiční plug-in hybrid.

Spojení elektrické Mazdy MX-30 a rotačního motoru rozšiřuje zážitek z jízdy na elektřinu.

 

 

wankel_v_akci
kastle_MX-30

Mazda MX-30 R-EV s úchvatným designem, která se zrodila v Japonsku, je plug-in hybrid jako žádný jiný. Při pohonu výlučně na elektromotor nabízí vzrušení z nepřerušované jízdy na elektřinu s jedinečnou ovladatelností vozů Mazda. Elektřina vám vystačí na všechny vaše každodenní potřeby, a pokud vyrazíte někam dále, nebudete muset po cestě hledat nabíjecí stanice.

Společnost Mazda vylepšuje rotační motor již déle než 50 let. Díky tomu vytvořila ideální, benzínem poháněný motor, jenž udržuje elektrický náboj vozu výlučně poháněného elektromotorem. Spojuje v sobě výhody nízké hmotnosti a téměř nulových vibrací, a jelikož nepohání kola přímo, může vždy běžet v ideálním rozsahu zatížení pro optimální úspornost.

 

 

Mazda MX-30 R-EV je k dispozici v různých úrovních výbavy, včetně exkluzivní „Edition R“, jež oslavuje návrat rotačního motoru Mazda. Každá úroveň výbavy nabízí kromě dodatečných doplňků pro bezpečnost a zábavu také vlastní unikátní vzhled a designové detaily - například opěrky hlavy sedadel potažených umělou kůží jsou ozdobeny znakem modelu Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV a logem Edice R, které vzdává hold ikonickému tvaru rotorů rotačního motoru.

Stylové koberečky se vyznačují oranžovým prošíváním a oranžovými štítky, které vyjadřují energii vytvářenou rotačními motory. Na koberečcích u řidiče a spolujezdce je také další chromovaný znak s logem vozu Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV.

A pouzdro klíče Edition R rovněž vzdává hold rotačnímu motoru díky logu Edice R a tvarovaným bokům s lesklou povrchovou úpravou. Přední a zadní panel jsou navíc zkoseny pod stejným úhlem jako boky rotorů motoru.